ASSALAMUALAIKUM

Monday, July 6, 2015

Awak, saya janji saya akan kahwin dengan awak bila...



"Awak, saya janji saya akan kahwin dengan awak bila saya dah bersedia nanti!"

"Ok awak! Ikut hukum Islam, kita dah bertunang dah! hik hik!"

Esoknya diorang clash. So macam mana status pertunangan???

Mudahnya bertunang ikut 'Islam'. Kalau macam tu saya nak bertunang lah dengan awak, awak, awak dan awak yang baca status ni! hiks ikut 'Islam' kan kita dah bertunang!

Tu bukan tunang ikut 'Islam'. Tapi ikut nafsu. Suka hati je declare tunang menurut Islam.

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

TITISAN TINTA....

TITISAN TINTA....
Dalam sebuah pertemuan pasti ada perpisahan. Namun, perpisahan yang sangat indah adalah ketika kita bergenggam tangan, dan berjanji, "Kita untuk selamanya kawan, walaupun jarak menjauh, waktu memisahkan kita, namun dirimu akan tetap terkenang dalam sanubariku".