ASSALAMUALAIKUM

Wednesday, July 8, 2015

Renungkanlah..


Tanya pada diri, bila kali terakhir aku menangis mengenangkan dosa-dosa yang pernah aku lakukan.

Tanya pada diri, bila kali terakhir aku seronok mengenangkan nikmatnya beribadah di sepertiga malam.

Tanya pada diri, kenapa aku semakin jauh dari Allah.

Tanya pada diri, kenapa aku tak lagi rindukan Rasulullah.

Tanya pada diri, kenapa aku tak lagi membaca al-Quran, berzikir mengagungkan Allah.

Tanya pada diri, kenapa aku terlalu cintakan dunia.

Tanya pada diri, kenapa aku tak muhasabah semua persoalan ini?

Dah tanya pada diri? Carilah Allah...

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

TITISAN TINTA....

TITISAN TINTA....
Dalam sebuah pertemuan pasti ada perpisahan. Namun, perpisahan yang sangat indah adalah ketika kita bergenggam tangan, dan berjanji, "Kita untuk selamanya kawan, walaupun jarak menjauh, waktu memisahkan kita, namun dirimu akan tetap terkenang dalam sanubariku".